Продължава работата на мобилните ваксинационни пунктове в София. Тази събота и неделя, вместо в паркове, имунизацията се извършваше на закрито.

Днес в пунктовете са ваксинирани малко над 470 души. Миналата събота ваксинираните бяха над 500.

Някои психолози си обясняват липсата на интерес с комуникационната кампания - в началото й посланията не били ясни, затова хората са търсели информация за ваксините сами.

Опашка от чакащи за ваксина в един от мобилните пунктове в столицата днес имаше малко преди той да отвори. Едни разбраха за възможността да се ваксинират в мола, докато пазаруваха. Други - като Павлина Балевска имаха информация предварително.

„Избрахме събота, защото сме двете с дъщеря ми. Има много хора с отрицателно отношение към ваксините, но това е спасило света”, казва Павлина.

Според нея пунктовете на оживено място биха стимулирали ваксинацията. „Хората идват да си пазаруват. Четат, тук е написано. Според мен това е мотивация”, казва Павлина.

Някои са на противоположното мнение и казват, че няма да се имунизират.

Психологът Ани Владимирова е част от обществения съвет за популяризиране на имуназицията. Тя е убедена, че ключът е в ясната информация. „Информирайте хората нормално. Дайте им време да вземат решение”, казва тя.

Във Франция търсят креативни начини да популяризират имуназицята. Един от тях - плакат с двама влюбени, които се целуват, е озаглавен „Да, ваксината може да има желани ефекти”.

„Французите е логично да искат възраждане на любовта, те са известни като такава нация. Очевидно всяко правителство се опитва да стъпи на базовите ценности на народа си”, казва Владимирова. Според нея голяма част от хората вярват и на конспиративни теории, защото им дават прости решения.