По-малко от два месеца след тържественото откриване на магистрала „Марица" по настилката се появиха пукнатини. Състоянието й предизвика критични коментари в социалната мрежи. Недоволни са и жителите на Димитровград.
Проверка на bTV установи, че два дни след публикуването на снимките във Фейсбук, съоръжението е преасфалтирано. Но на места има бабуни, които се усещат при висока скорост.
„Ако има дефект по магистралата, строителят да бъде така добър да си го отстрани за негова сметка, не ние да плащаме. Колкото по-некачествено строят строителите, толкова повече ще отстраняват в последствие за тяхна сметка”, заяви Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура”.
Приходите от продажба на винетки за 2015 година са малко над 220 милиона лева. Средства, които се инвестират главно в поддръжка на автомагистрали и първокласни пътища. За цялостна поддръжка на републиканската пътна мрежа са необходими 700 милиона лева, посочват от регионалното министерство. Затова сред основните мотиви за налагането на по-високи цени на стикерите е желанието на пътната агенция да рехабилитира на третокласните пътища.
"Европа не дава пари за дупки и рехабилитация, и поддържане на пътища. Европа дава пари за ново строителство”, обясни министър Лиляна Павлова.
Реалната цена на годишните винетки за леки автомобили трябва да е 150 лева, каза още министърът на регионалното развитие. Затова с всяка следваща година, стикерите ще скачат поетапно с около 10 лева.