Клиенти на БДЖ плащат по-скъпи билети за първа класа, но попадат във вагони, които са на повече от 30 години, оплакаха се зрители на bTV.
По различните линии у нас се движат 28 вагона първа класа. Средно цените за тях са 25 % по-високи, отколкото тези за втора. Вагоните са произведени в страните от бившия соцлагер и за времето си са били луксозни. След десетки години ползване обаче те са амортизирани и моралното остарели.
От държавните железници признаха, че не могат да си позволят покупката на нови вагони.
"Един чисто нов вагон е от порядъка на 2, 5 - 3 милиона лева, а в това тежко финансово състояние няма средства за това", заяви управителят на Пътнически превози към БДЖ Георги Иванов.
Според клиентите на железниците първокласните вагони съвсем не са символ на комфортно пътуване. Според мениджърите в железниците обаче пътниците все пак могат да разчитат на по-приятно пътуване в първа класа, което се дължи на окачването, благодарение на което вагонът вози по меко.
От железниците очакват чак през 2014 година да имат възможност да закупят нови вагони по оперативна програма „Транспорт".
Средно 9% от клиентите на бДЖ педпочитат първа класа. Останалите предпочитат втората - най-вече заради по-ниските цени.