Във връзка с нарастването на въздушния трафик, BULATSA, ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" и "Летище София" са предприели допълнителни мерки за ограничаване на самолетния шум до летището, влезли в сила от 26 април, съобщиха от ДП "Ръководство на въздушното движение".
Въвежда се процедура за намаляване на авиационния шум при отлитане в източно направление, която предвижда след излитане самолетите, които се отправят към западно-европейските летища, да набират абсолютна височина от 4500 фута/1370 метра, след което да изпълняват завой на ляво. Мярката ще позволи да не се прелита над с. Долни Богров, а ако някои от тях минават, ще бъдат на височина от 1000 метра над сградите, вместо на 400 метра, както беше досега.
Ще бъде намален и авиационният шум при спиране на самолетите, след кацане на пистата на Летище София. Процедурата отчита увеличената дължина на пистата и предвижда след кацане самолетите да не спират чрез използване на максималната обратна тяга на двигателите. Това ще позволи намаляване на шума над кварталите, разположени непосредствено до летището ("Хр. Ботев", "Сухата река", "В. Левски").
В случаите на задължително излитане в посока към София за времето 23 – 6 ч., то ще се изпълнява от началото на пистата. Предвижда се използване на цялата увеличена дължина на пистата на Летище София и ще позволява прелитането над града да се извършва на по-голяма височина.
Процедура за забрана за отклонение от установените траектории на полета с цел съкращаване на дължината на маршрута при абсолютна височина по-малка от 5000 фута/1500 метра ще ограничи практиката веднага след излитане самолетите да се отправят по най-късия път към летището за кацане. Мярката ще намали самолетния шум над София и с. Долни Богров.