Легендарната песен на Емил Димитров "Нашият сигнал" вече може да бъде чута в нов, модерен аранжимент. Това е първият ремикс на песен на любимия на няколко поколения изпълнител, а авторите са Емил Димитров-син и Дани Милев. За съвременното й звучене обаче заложили на колоритното хип-хоп дуо "Young BB Young."
„Идеята да има ремикс, всъщност тя е много, много стара идея...от самия оригинал 64-та година, който е в 9/8 Дайчово хоро, наше българско, ние направихме един аранжимент в 4/4 в един диско-фънк вариант и в един съвременен трап вариант и сега му казваме на този стил Куул ретро или Ретро Куул”, каза Емил Димитров.
Речитативът в песента е дело на Даниел Цочев. Актьорът, известен с гласовите си превъплъщения, влиза в ролята на най-големия ни певец от миналото. Самият той е един от най-големите му фенове.
„Това е нещо, за което не съм и мечтал, аз Емил го познавам като музика, като текстове, като изпълнител от дете. Многото плочи, които бяха вкъщи тогава бяха с песните на Емил. И може би няма нищо случайно, че трябваше да изчакам едни 50 години, за да се случи това, което се случи”, разказа Даниел Цочев.
Синът на Емил Димитров разказва, че баща му бил вдъхновен за текста и музиката от истинска история.
„Аз мисля, че тя се казваше Нели, когато е бил ученик преди казармата. Нели, тя за съжаление вече не е между нас. Дори след години аз съм се запознавал с нея, идвала е вкъщи, имаха си едно хубаво приятелство, но това му е първата любов от училище.
След като няма песен с име Нели, а той има поне 30 с имена на жени, значи тази песен е посветена на нея”.
Преди да е готов крайният резултат - ремиксът, екипът направил 65 варианта на песента. Последния 66-ят се оказва най-добър за всички фенове на Емил Димитров.
„Ние се постарахме да намерим баланса, хем да е оригинала на Емил, хем да звучи по-съвременно, защото, ако не се преминава между епохите, нещата губят своята сила”.
„Няма начин Емил-баща да не хареса това начинание, защото по този начин най-ценното за него е да има повече и повече публика, а сега аз искрено се надявам да дойде още нова. Така че той ще бъде доволен, че публиката му се увеличава, което е прекрасно”.
„Най-важното за Емил Димитров беше публиката, нищо не е било по-важно. Преди да запише една песен, той я пееше на живо, за да види реакцията на публиката, да усети публиката и тогава я записваше. Не го блазнеха нито награди, нито постове, нищо не е получил от никого от която и да било власт, но публиката му беше живота, реално погледнато”.