439 проверки в туристически обекти извърши Комисията за защита на потребителите (КЗП) при поредна акция по морето миналата седмица (12-16.08.), като 136 от тях са в хотели, а 291 – в заведения за хранене и развлечения. Констатирани са 46 нарушения, съобщиха от КЗП.

Сред най-често срещаните нарушения е липсата на меню на български език, както и на цени и грамажи на предлаганите храни и напитки. Друго нарушение в някои от проверените заведения е отсъствието на табела с вида и категорията на обекта в близост до входа.

В някои хотели в хода на проверките инспекторите са установили липса на ценоразпис в близост до рецепцията с цени на нощувките и другите предлагани услуги. В други случаи е имало ценоразпис, но цените не са обявени в български лева или са били без ДДС.

Експертите на КЗП считат, че не е голям броят на констатираните нарушения спрямо броя на извършените проверки. Те обясняват тези резултати с факта, че Законът за туризма действа вече години наред и търговците са запознати с изискванията за упражняване на туристичеста дейност – от една страна, и регулярните целогодишни инспекции на контролния орган – от друга.

От началото на сезона инспекторите на КЗП са извършили 3600 проверки в туристически обекти по българското Черноморие, като са съставили 320 акта за нарушения.

Туристите могат да се обръщат с въпроси, сигнали и жалби към регионалните дирекции на контролния орган във Варна на телефон: 052/ 603 778 и в Бургас: 056/ 841 246. На разположение е и Националният телефон на потребителя: 0700 111 22.