Критично е състоянието и на тунелите преди Велико Търново. Съоръженията са част от главния път Русе – Свиленград, но ремонт не им е правен от пускането в експлоатация преди 42 години.
Още през 2000-та година е установено, че тунелите се рушат и липсват аварийни ниши. Няколко месеца по-късно обаче е подменена само пътната настилка.
Двата тунела продължават да са с гриф "аварийни" и днес. Осветление няма. Демонтирано е след като преди години част от лампа се стовари пред лек автомобил.
"Тунелите са кратки. Вижда се изходът на тунела. Моментът на влизането е опасен. Тогава именно се получава рязка граница между светло и тъмно. Ето затова на входа на тунела задължително трябва да има осветление", обясни инж. Иван Садинов.
Конструкцията на съоръженията продължава да се руши.
Липсва и хидроизолация. Течащите тунели образуват мокър филм, който при ниски температури замръзва и превръща платното в ледена пързалка. Шофьорите са в риск.
От Пътната агенция са наясно със състоянието на тунелите, но становище кога ще бъдат ремонтирани няма.