Проф. Николай Петров е взел своето морално решение, като си подаде оставката. Това каза в предаването „Лице в лице” вицепремиерът и военен министър Красимир Каракачанов.

Първата министерска  оставка в кабинета „Борисов 3” стана факт само ден след като разследване на bTV показа как са раздавани обществени поръчки на негови близки

По думите на Каракачанов решението показва, че има проф. Петров има чувство за дълг и чест.

„Може би други щяха да влязат в режим на обяснение и оправдание. Все пак това е човек, който дълги години е стоял начело на Военна болница, цялата му кариера е на военен лекар, човекът има достойнство и чест и си подаде оставката”, коментира Каракачанов.

Военният министър изтъкна, че няма как проф. Петров да се върне начело на ВМА.

„Във Военна болница директор може да бъде само действащ военен лекар. В момента, в който той е напуснал армията, ставайки министър, няма как отново да се върне начело на ВМА”, обясни Каракачанов.

Министърът допълни, че от миналата седмица се е разпоредил за длъжността да се проведе конкурс, за да няма спекулации, че е направил личен субективен избор.

„Няма отказ на пилотите да летят”, каза Каракачанов по повод случилото се в авиобаза ”Граф Игнатиево”

„Когато се каже отказ да летят, хората си представят, че тези офицери са отказали да изпълнят служебното си задължение, което не е вярно”, уточни той.

„Те не са отказали да носят бойно дежурство и да изпълняват мисията по еърполисинг. Имат право да откажат учебните полети, когато не са в кондиция или при лоши метеорологични условия”, каза Каракачанов.

Той допълни, че много дълго време в авиацията има криза с това, че младите пилоти не летят достатъчно, за да натрупат достатъчно опит във въздуха. „Не летят, защото никога не е имало достатъчно самолети, на които може да се лети. От самолетите в наличност и летят, говоря за МиГ-29, 4 са с много малко часове ресурс на двигателя", подчерта военният министър. 

„Двигателите след определен ресурс трябва да минат през ремонт. Тъй като ресурсът на тези двигатели намалява, тоест намаляват часовете, които могат да летят преди основен ремонт, те са пестили ресурса на самолетите. Това е било решението на ръководството на Военновъздушните сили, за да може самолетите да са годни, ако се наложи при извънредна ситуация, да имат по още няколко часа”, обясни той.

Министърът на отбраната припомни, че има договор от миналата година за доставка на 10 двигателя, от които 4 са нови, а 6 са рециклирани.

По думите му приемането на рециклираните е забавено, тъй като имало копия, а не оригинални документи за произхода на двигателите. За четирите нови пък е липсвала част, която е трябвало да бъде доставена, за да могат двигателите да бъдат монтирани на самолетите. 

„Тази част ще бъде доставена”, увери Каракачанов.

„Ръководството на „Граф Игнатиево” се интересуваше за състоянието  на двигателите. Аз и пред тях подчертах, че няма да приема тези двигатели, докато не съм убеден, че произходът е сигурен”, допълни той.