Сезонът на отпуските традиционно е свързан с много инциденти на път за почивката. Макар големите градове да се опразват през лятото, инцидентите зад волана и там не намаляват.
В София само за последното денонощие са станали 22 катастрофи, показват данните от сайта на МВР. Кои са местата с висок риск от инциденти в столицата?
Топ 3 на най-опасните участъци:
- Най-натоварено е движението по Околовръстния път. Там от началото на годината са станали 11 тежки катастрофи.
- Особено невралгично е движението по булевард „Цариградско шосе“;
- Следва булевард „Черни връх“, където във вторник бяха пометени две жени.
В тези 3 участъка инцидентите за тази година са над 350, половината на Околовръстния път, около 251 са на „Черни връх“. За последния месец там са заснети над 1150 нарушения, свързани със скоростта.
В центъра за управление на трафика в София има близо 600 камери, които показват денонощно какво движението по над 270 ключови булеварди и улици, така и по не чак толкова натоварените улици.
Кои са най-честите нарушения и какви мерки са необходими, за да се избегнат инцидентите на пътя?
Рисковите маневри и опасното шофиране са всекидневни препятствия за таксиметровия шофьор Стойо Стоев. Неведнъж е бил свидетел и на катастрофи.
„Една от много тежките ситуации, в които попаднах беше на ул. „Черковна“ и „Оборище“. И в двата случая ти си въобразяваш, че си с предимство, в последния момент виждаш знака“, каза Стойо Стоев.
Проверяваме за опасна ситуация на един от оживените участъци в центъра.
Тръгваме от НДК. Крайна точка –„Джеймс Баучер“. 2 минути по-късно - пешеходец в средата на платното.
„В случая, в който и шофьор да е без да иска да направи грешката дори леко да го бутне, е виновен, а той човекът просто си седи на кръстовището - това е недопустимо и не е единичен случай“, коментира Стойо Стоев.
Най-често не се дава мигач. 15 минути по-късно вече сме на желаното от нас място, а равносметката – станахме свидетели на 4 опасни ситуации.
Според пътни експерти един от основните проблеми е недобрата инфраструктура:
„Трябва голяма част от кръстовищата да се превърнат в кръгови кръстовища – това ще намали скоростта. Имаме нужда от повече надигнати или пешеходни пътеки, или цялостно надигнати кръстовища“, отбеляза Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи.
Посочват и дисциплината на шофьора за водеща:
„При неслагане на колан и при удар на автомобил с 50 км в час, вътре нараняванията, които получават пътниците, са разнозначни на падане от петия етаж“, допълни Владимир Тодоров.
Всеки ден в КАТ регистрират между 700 и 1100 автомобила.