Комисията за енергийно и водно регулиране задължи „Топлофикация - Перник“  да компенсира всички клиенти на дружеството, които са били с нарушено качество на топлоподаването за срок над 48 часа през декември 2020 г. и януари тази година.

Това реши енергийният регулатор на заседание вчера, на което беше приет доклад за констатациите и изводите от извършената извънредна проверка на топлофикационното дружество.

Само за периода 11.01.2021 г. - 21.01.2021 г. с нарушено топлоподаване за различен срок са били общо 5 473  клиенти на дружеството, присъединени към общо 174  абонатни станции, уточняват от КЕВР.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Установено е, че през двата месеца - декември миналата година и януари 2021 г.-  за продължителни периоди от време е било нарушено качеството на топлоподаването към клиентите на дружеството.

Съгласно дадените задължителни предписания, в срок до 15.05.2021 г.  всички клиенти на „Топлофикация – Перник“ АД с нарушено качество на топлоподаването за периодите от 17.12.2020 г. до  21.12.2020 г. и от 11.01.2021 г. до 20.01.2021 г. трябва да получат компенсация /неустойка/ при спазване на следните условия: 

  • - стойността на неустойката да бъде изчислена на база недоставената в съответната абонатна станция топлинна енергия, за времето над 48 часа с влошени показатели;
  • - количеството на недоставената топлинна енергия да се изчисли въз основа на реално то потребление в съответната абонатна станция за месец с аналогични метеорологични условия и режим на топлоподаване;
  • - разпределението на недоставената в съответната абонатна станция топлинна енергия за отделните имоти да е съгласно Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия в сгради - етажна собственост, Приложение към чл. 61, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 12 март 2020 г. за топлоснабдяването;
  • стойността на неустойката да бъде отразена в съответните месечни фактури на клиентите като топлинна енергия и сума за прихващане, при действаща за периода цена.