Летище София вече има по-висока категория на системата за инструментално кацане. Това стана след въвеждане на процедури, позволяващи на авиационните оператори да осъществяват подход и кацане на самолетите в условия на минимална видимост - от 75 метра.
От транспортното ведомство информираха, че новите правила влизат в сила от 2.00 часа в четвъртък.
Процедурите ще намалят броя на самолетите, които при лошо време се пренасочват за кацане и излитане от запасни летища. Това ще спести неудобствата на пътниците и авиокомпаниите, като няма да доведе до увеличаване на таксите за обслужване и цените на билетите.
За да повиши категорията си, летище София е подменило стоманената ограда в чувствителната зона с радиопрозрачна от фибро-армиран полимер. Тя позволява да се каца в много гъста мъгла и пречи на външно въздействие да изкривява лъча от антената, която насочва приземяването.
Досега се позволяваше на пилотите да кацат при влошена метеорологична обстановка с видимост от най-малко 200 метра.
Малко летища в света оперират в условия на ниска видимост. За тази цел е необходимо и самолетът да е специално оборудван, както и екипажът да има необходимата квалификация. Въпреки това пилотът и авиокомпанията в определена ситуация могат да вземат решение за отмяна на кацането, защото те преценяват степента на сигурност.