От създаването на българските Военно въздушни сили през 1912 г. досега са загинали 12% от българските бойни авиатори, по-голямата част – в мирно време, обяви полковник Димитър Недялков, преподавател във Военната академия.
Инцидентът вчера на авиобаза „Крумово”, при който загинаха двама пилоти, не е първата катастрофа с Ми-17. През 2003 г. при гасене на пожар в района на Разлог хеликоптер пада и загива четиричленният екипаж. При сложна маневра над горящата местност машината губи височина и се разбива.
Загиналите са майор Милко Пейковски – командир на екипажа, капитан Николай Радулов – втори пилот, и офицерският кандидат Бойко Панайотов – борден техник, всички от авиобазата „Крумово”, и подполк. Кирил Стаменов Чемишки, началник на противопожарния контрол към регионалното управление в Благоевград.
Миналата година при учение в Черно море отново има инцидент. При изпълнение на маневра над фрегатата „Дръзки” хеликоптер „Пантер” закача пилон от палубата. Загива един пилот – Георги Анастасов, а други двама членове на екипажа са ранени. В момента от налични 6 Ми-17, които могат да бъдат използвани за гасене на пожари, лети една машина. А от 12 „Кугър”-а се използват 4.