На косъм от нов инцидент с влак. bTV научи, че в деня след тежката катастрофа е предотвратен нов сблъсък.
Междувременно продължава разследването на инцидента край гара „Орeшец“.
С над 30 години стаж в системата Христо Христов казва, че теренът в района на катастрофата не позволява висока скорост. Според машиниста колегите му са направили всичко по силите си - спирачният път на такъв влак е поне 400 метра.
„Познавам ги и двамата. Опитът си го има, няма как да го няма. 30 години да караш влак - няма как да нямаш опит. Много криви и затова скоростта е по-ниска. Благодарение на тази скорост няма жертви и сред пътниците», каза Христов.
Той заяви, че само ден след трагичния инцидент в района е имало подобен случай - комбайн, минал пред бърз влак въпреки сигнализацията. Илко Вълчев, който е бил кантониер на злополучния участък в продължение на 6 години, потвърждава.
„И бариера да има, оня си заобикаля оттам и си минава. Не искам да говоря против шофьорите, но съм свидетел как камионът минава и влакът минава след него веднага", обясни Вълчев.
И двамата отчитат буйната растителност в района като пречка. От Железопътната инфраструктура отричат.
„Миналият месец е почистван. Планираме сега да направим една извънредна профилактика, където все пак пролетта избуяват малко повече. През миналата година е откртит временен прелез, който е прендазначен само за автомобили от кариерата", каза инж. Кирил Костадинов, главен ревизор по безопасността в НКЖИ.
От железопътната инфраструктура казват, че ще изискат комисия да прецени дали на мястото на инцидента има нужда от бариера.
А днес - точно в 14 часа, със звуков сигнал машинисти почетоха паметта на своите колеги.