Как собствениците на ретро коли ще бъдат засегнати от промените, свързани със застраховката „Гражданска отговорност” и какви са техните притеснения?
Любомир има една страст - ретро автомобилите. Преди повече от 15 години купува първата си кола. Няколко години по-късно те вече са 8.
„Най-различното е любовта да изградиш нещо. Да го вземеш изгоряло, изгнило и ти да го приведеш ето в този вид, да го изградиш, да го сътвориш, и да го върнеш отново на пътя”, обясни Любомир Николов.
Част от колите на Любо нямат задължителната застраховка "Ггражданска отговорност", защото не ги е изкарвал на пътя с години. Сега е поставен пред избора - или плаща застраховката, или колите му се превръщат само в експонат.
„Като имам табела регистрация- как колата ми ще я дерегистрират, като си имам всички документи - талон, преглед, винетка? Някои хора могат да си помислят, че ще дойдат да ни свалят табелите. Нали, дерегистрация? Не знам, чакам. Искам да ми отговорят. Те ме задължават по един начин да имам гражданска отговорност и да не ми дерегистрират автомобилите. Значи трябва постоянно, 12 месеца в годината, да имам „Гражданска отговорност” при неща, които не ползвам - автомобили и мотори. Не съм съгласен”, коментира Любомир Николов.
По този начин любовта на Любо към автомобилите ще му струва още по-скъпо.
„3000 лева да си поддържам автопарка, удоволствието. Някои ще кажат: „Да, този защо има толкова и защо го прави”. Това е страст, това е любов, правя го”, обясни Любо.
За служебното отнемане на регистрацията собственикът ще бъде уведомен - от Гаранционния фонд и КАТ. Как обаче ще се възстанови регистрацията служебно, все още не е ясно.
„Никой не тръгва да обясни, никой не казва какво значи дерегистрация, колко време ще трае, има ли санкции, няма ли санкции. Как се регистрира, колко време отнема, а веднага казаха да плаща народът дерегистрация”, каза още Любомир Николов.