Над 10 млн. души са посетили изложението „Дубай Експо“. България също е представена, но според мнозина павилионът ни е бил „постен“, особено на фона на високотехнологичните експонати на други страни.
Мускалчета с розово масло, мокет с азбуката и снимки на известни българи. Това виждат посетителите на българския павилион на изложението в Дубай.
Оттам се връща и журналистът Мирослав Иванов.
„Това, което видяхме, е едно голямо нищо. Българският щанд е абсолютно празен, едни изкуствени рози навсякъде, три дървени чинии, закачени на стената, една носия и покрай тях – панагюрското съкровище. То единствено е наша гордост. Повечето държави представят иновативни проекти, а България стои в миналото“, казва Иванов.
Страната ни е отделила близо 7 млн. лв. за участието. Изпълнител е консорциумът "България експо 2020", избран при управлението на ГЕРБ от бившия министър на икономиката Емил Караниколов. Днес той не беше открит за коментар.
Според изпълнителния директор на консорциума Галина Райчева представянето ни е добро. „Ние сме се постарали да покажем историята, природата на България. Първото нещо, което усещат посетителите, е миризмата на българска роза. Имаме мед с лаванула, чайове“, казва Райчева.
До българския павилион е този на Словакия, която представя хеликоптери и концептулани модели на коли от бъдещето.
Павилионите на Сърбия и Алжир впечатляват с оригинален дизайн отвън и вътре, а пред този на САЩ има дори космическа совалка.