По закон от 15 ноември до 1 март колите трябва да са с гуми, предназначени за зимни условия, или с дълбочина на протектора от минимум 4 mm. Борислав Петров не чака и сменя гумите си още през октомври.
"Пътувам постоянно. Пътувам зад граница и не знам какво ще е времето", казва Борислав Петров.
Той посочва, че сменя гумите си на 2-3 години. Винаги с нови.
"Втора ръка никога! Защото втора ръка не знаеш какво ще вземеш", коментира Борислав Петров.
Това посочват и експертите от бранша. А съветът им е да не чакаме до средата на ноември.
"Всеки момент на деня е удачен, стига човек да си е направил предварително запазен час. Сутрин в 8:30, когато ние отваряме, има струпване на хора. След това в рамките на деня има още няколко такива вълни – може би в обедната почивка, в края на деня. Самият процес по смяна на гумите отнема около 40 минути", коментира Петър Миленков, маркетинг мениджър на център за гуми.
Можем да проверим грайферите и така - да поставим монета от 2 лева. Ако сребърната част влиза изцяло, то гумата отговаря на изискванията за грайфер от минимум 4 мм. По-важно е обаче сместа, от която е гумата и самият грайфер.
Прорезите върху грайфера на зимните гуми са това, което позволява на колата да е стабилна и да се държи добре върху киша, сняг или дори вода.
"Ще пътувам извън България и сигурността е на първо място", казва Спас Проданов, шофьор.
Цените при новите гуми варират, като за среден клас в най-масовия размер могат да струват около 500 лв. за комплект. Смяна за същия размер пък е между 70 до 90 лв за комплект.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK


