В свое становище, изпратено до медиите, Институтът за пътна безопасност благодари на Слави Трифонов, че оттегли Гроздан Караджов от поста регионален министър.

По думите им по този начин той е дал възможност да започнат реални реформи при възлагането, строежа и контрола на пътищата в България.

От института посочват, че на 18 април с писмо до "Има такъв народ" са поискали Караджов да бъде освободен, защото „с всичките си действия легитимира порочните практики от предишни управления“.

От Института за пътна безопасност посочват и някои доказателства за това:

  • извършени плащания по инхаус договори от страна на МРРБ само няколко дни преди Нова година;
  • не са извършени структурни и кадрови промени в Агенция „Пътна инфраструктура“;
  • при Караджов е продължила порочната практика да се назначават за шефове на АПИ служители на строителни фирми, които след това се връщат да работят за същите тези фирми;
  • изплатени са над 600 млн. лв. на строителни фирми за извършена от тях работа, без да е извършена независима физическа проверка (да бъдат взети проби от независима международна лаборатория) за качеството на ремонтите.

„Това ни показва, че единственото желание на ръководството на МРРБ е било да изплати над 1 млрд. лв. на строителните фирми, а обещанията за невиждани ремонти по нашите пътища (3000 км от републиканската пътна мрежа) не се състояха“, обясняват още от експертите.