Черната статистика на влаковите инциденти у нас показва, че те са взели живота на 24 души, а над 80 са ранени.

Пожарът от снощи във влака София–Бургас неизбежно ни връща към мразовитото утро на 10 декември 2016 г., когато част от товарна композиция дерайлира в центъра на село Хитрино.

Последвалата експлозия отне живота на 7 души, рани 30, преобърна живота на десетки хора.

Почти четвърт век по-рано, на 17 август 1992 г., 8 души загиват, а 56 са ранени след сблъсък между пътнически експрес и товарен влак край Казичене. Кадрите на Българската телеграфна агенция са запечатали хаоса след катастрофата.

Инцидентът от снощи обаче възроди спомените от преди 10 години, когато спалните вагони на нощния влак София-Кардам са обхванати от пламъци. 9 души загинаха при инцидента.

В нощта на 28 февруари 2008 г.. пожар обхваща влака София-Кардам близо до гара Червен бряг. В купетата има 150 пътници. 9 души загиват.

Оцелелите твърдят, че действията на служителите на железниците тогава са били неадекватни. Вратите към спалните вагони са били заключени.

„Целият влак имаше три пожарогасителя, от които работеше само един, което беше невъзможно да се потуши пожара”, разказва потърпевша.

Недостатъчно премерени действия на персонала и техническа неизправност са сред версиите, по които работят разследващите. Десет години по-късно все още не е ясна причината за трагедията.

Обвинени бяха бившият заместник-директор на Пътнически превози на БДЖ – Георги Иванов, както началникът на влака и шефнерът. 

Плевенският окръжен съд постанови общо 20 годишни ефективни присъди. Неочаквано през 2012 г. Великотърновският апелативен съд отмени присъдите на тримата обвиняеми като постанови условни наказания.