Късо съединение в ел. инсталация на един от вагоните е най-вероятната причина за пожара във влака София-Бургас. Това каза тази сутрин пред bTV представител на специализирано звено към Министерството на транспорта, който е на гара Коньово.

Става дума за неизправност в таблото, което подава осветлението и отоплението в трети вагон. Според ръководителя на разследващото звено Бойчо Скробански вероятността това да е причинило аварията е "80-90%".

Така първоначалната версия, че запалването е тръгнало от тоалетната на последните два вагона беше отхвърлена.

Пожарът възникна снощи около 20 ч. между Нова Загора и Ямбол.  Огънят е тръгнал от третия вагон и е обхванал последните два от композицията.

Първоначалният дим е забелязан, когато влакът влиза в гара Коньово.

80 пътници бяха евакуирани, като, за щастие, сред тях няма тежко пострадали заради бързата реакция на жп служителите.

Изморени и притеснени, пътниците пристигнаха в Бургас с автобус след полунощ. Близките им ги чакаха не по-малко разтревожени.

Кондукторката, която е видяла дима и е съдействала за евакуацията, е обгазена и е в болница. Със същите оплаквания е и друг човек от локомотивната бригада.

Влакът е минал проверка преди тръгване. Вероятно днес ще бъде изтеглен в жп депо в Пловдив за огледи и експертиза.

Движението по линията беше възстановено рано тази сутрин.

Вагонът, от който е тръгнал пожарът във влака София-Бургас, е на 30 години, съобщиха експерти за bTV. Бил е на основен ремонт преди 3 години.

Вагонът е проверен в депо около 30 минути преди да влакът да отпътува към гарата. Техниците инспектират ходовата му част, спирачките, електрическата инсталация, отоплението и осветлението и стигат до извода, че по него няма никакви дефекти.

Освен това той е проверен два пъти на гарата – веднъж преди да тръгне към депото и веднъж  след като е излязъл от него. Отново не са открити нередности. От данните, с които разполагат до момента експертите допускат, че огънят е тръгнал от тоалетната.

Причината – недобронамерен пушач, според Пламен Пешаров, управител на БДЖ – „Пътнически превози”.

От БДЖ обявиха, че имат застраховка.

От държавните железници се надяват инцидентите да намалеят след като бъдат закупени нови мотрисни влакове. Оптимистичните прогнози са, че те ще возят пътниците след 3 години.

Черната статистика на влаковите инциденти у нас показва, че те са взели живота на 24 души, а над 80 са ранени.

Какво е състоянието на българските влакове?