Държавата с нов регламент за категоризацията на туристическите обекти. Въвеждат се и правила как да ни обслужват в ресторанта. За първи път се прецизират условията, на които трябва да отговарят апартаментите за гости и хостелите.
 
Туристическите обекти вече ще бъдат разделени в две категории. В клас „А” влизат хотелите, мотелите, апартаментните комплекси, вилните и туристическите селища. В клас „Б” ще бъдат фамилните къщи, пансионите, почивните станции, бунгалата и къмпингите. Младежите, които използват хостели например, ще разчитат на безплатен интернет достъп и ще им бъдат раздавани безплатни карти на града, в който са.

В зависимост от категорията на хотела, вече ще знаете колко голям ще е телевизорът, какъв ще е размерът на възглавниците, броят на кърпите в банята и съдържанието на мини бара.

„Гостите изключително държат на телевизорите... Ние взехме 32-инчови телевизори в целия хотел и гостите са изключително доволни. Оказа се, че колкото е по-зареден мини барът, толкова по-голяма е консумацията”, коментира Павлин Косев – управител на хотел.

Ако сте на ол инклузив, вече ще може да имате претенции към менюто на закуската и румсървиза. Наредбата се занимава дори с ястията, които ни сервират хотелиерите. Когато яденето се прави по по-сложна технология, сервитьорът е длъжен да предупреди, че поднасянето му ще се забави. Безалкохолни, бира и вино ще се отварят пред погледа на клиента при сервирането им.

Друга новост - телефонният номер за връзка с рецепцията навсякъде ще е 9. Досега гостите често се настанявали, а после слизали до рецепцията, за да питат кой е телефонът там. Идеята на единния номер е да се улеснят туристите и да се гарантира бърза реакция при спешни случаи. Хотелите ще имат гратисен период до 6 месеца, за да го въведат.
 
Формалните изисквания за местата за настаняване клас „Б” ще бъдат намалени и опростени, а за първи път ще бъдат разписани изискванията за хотелите ол инклузив.