БДЖ взима 76 нови вагона за 30 млн. лв. от германската железница
Първите 19 идват у нас в средата на април - по кои линии ще се движат?
Сред особено разпространени нелоялни практики са фалшивите намаления, обясни Димитър Маргаритов
Сега, по празниците, когато всички пазаруват в еуфория, има доста случи на фалшиви намаления. Понякога под огромни плакати, обявяващи намаления, има малък шрифт, с който се посочва, че то не се отнася за голям брой стоки, коментира в „Лице в лице” председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
През празниците хората по-лесно правят покупки, без да сравняват оферти, посочи още той.
Маргаритов призова и самите потребители да са по-бдителни, особено когато става дума за онлайн търговия – там е и е по-лесно да се правят справки.
Има случаи, в които безусловното право за отказ от покупка онлайн не се признава от търговеца.
Като цяло обаче процентът на нарушенията е все по-малък, посочи Маргаритов.
Търговците постепенно се осъзнават, че коректното им поведение е най-добрият начин за привличане и запазване на клиенти.
При намаленията търговецът трябва да докаже, че е продавал стоката на старата цена поне 30 дни. И затова на етикета трябва да се посочва и старата, и новата цена.
В някои случаи може да се окаже, че цената с намаление всъщност е по-висока от цената на друго място без намаление – това е, ако търговецът е продавал преди това стоката на още по-висока цена.
Вземането на бързи кредити е рискова зона и е доста скъпо – дават се пари веднага, без да има проучвания на искащия, оттам лихвените проценти са сериозни. Хората прибягват до такива кредити, когато са в затруднение, но това е бизнес, в който се поемат рискове, каза още Маргаритов.
Вижте още във видеото:
Първите 19 идват у нас в средата на април - по кои линии ще се движат?
Над 2000 души са заложили на нов Golf всеки ден през последните 50 години
Роберт Мазур години наред е под прикритие и прави невероятни разкрития