Едва 6.35% от електромерите на „Енерго-про“ позволяват дистанционно отчитане. Това е една от констатациите от проверката, извършена от експерти на Министерството на енергетиката по заповед на министър Теменужка Петкова, съобщиха от Министерството на енергетиката.

Ведомството се намеси след като се разбра, че около 67 000 клиенти на ЕРП-то са получили по две фактури с един и същи падеж. „Енерго-Про” се оправдаха със софтуерен проблем и разсрочиха безлихвено с две седмици плащането по втората фактура.

Подобни проверки ще бъдат направени и на EVN и ЧЕЗ.

От проверката в конкретна сграда става ясно, че „Енерго-Про” е осигурило три почивни дни за отчетниците по Коледа и, за да не се допусне период на отчитане, по-дълъг от 31 дни, през януари е бил извършен извънреден отчет с резултат две фактури – за 22 дни и за 14 дни.

Други нарушения

Проверката е установила и някои нарушения, за някои от които министър Петкова спомена преди дни в ефира на bTV.

Така клиентите на дружеството едва на гишетата за плащане получават информация за консумираната електроенергия и броя фактури – факт, който сериозно се разминава със собствените общи условия на „Енерго-Про”.

„Клиентите на Енерго-Про Мрежи АД и Енерго-Про Продажби АД нямат навременна информация за консумирана енергия, не са защитени от получаване на две фактури за месец с еднакъв падеж и този метод на работа с клиенти не отговаря на изискванията на Директива 2012/27/ЕС относно енергийната ефективност по отношение достъп до данни и информираност за консумацията на енергия”, подчертават от МЕ.

При проверката в сгради във Варна и Шумен са установени и отклонения в часовниците на електромерите – в някои случаи, до близо 4 часа.