Близо 150 туристи от Словакия бяха принудени да се преместят по средата на почивката си. Причината – неуредени отношения между туристическата фирма и хотелиера.
В разгара на лятото, когато „Слънчев бряг” буквално се "пука по шевовете", един хотел осъмна празен.
"Самите туристи не знаеха. Те бяха събирани от апартаментите, от плажа, от басейна, по хавлии и бяха местени с някакви автобуси, като обяснението беше, че това е нареждане от Братислава", разказва собственикът на почивната база Виолета Галева.
До абсурдната ситуация се стигнало след дълги преговори за неплатени 120 000 евро. Последвал ултиматум, че ако туроператорът не плати дълга си, хотелът ще спре да обслужва настанените туристи.
Без пари останал и персоналът.
Туроператорът не отговаря на посочените телефони. Случаят не е изолиран. Според опитни хотелиери, изтегляйки туристите си, фирмата дава заявка, че няма да плати.
"За съжаление, това е една много порочна практика. Миналата година всички знаем какво се случи с „Алфа Марина” и как много хотели останаха излъгани на края на сезона и не си получиха парите, които туроператорът им дължеше. Същото се повтаря и в момента", коментира Елена Иванова, председател на Съюза на собствениците.
За да спре практиката с некоректни туроператори, от съюза за пореден път поискаха спешно да бъде създаден гаранционен фонд.