Антонио Бандерас, Салма Хайек, Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм и Ейдриън Броуди са сред холивудските звезди, които ще рекламират България безплатно.

Продуценти и режисьори участват във видео, което рекламира страната ни като дестинация за кино туризъм.

Снимка: bTV

Новият рекламен клип на България изцяло променя начина, по който искаме да се говори за страната ни. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова при представянето на клипа, предаде Агенция „Фокус”.

„Точно 10 месеца работим за изработването на този нов рекламен клип на България. Неговата подготовка изцяло променя начина, по който искаме да се говори за България и за първи път с името и лицето си в него застават пред камера и рекламират България много известни личности”, заяви министър Ангелкова.

Снимка: bTV

Превръщането на България в кинодестинация ще донесе допълнителен ръст на туристите. По думите на министър Ангелкова този клип показва тясната връзка между туризма и киноиндустрията и за това колко много туристи се привличат, благодарение на киното.

Снимка: bTV

Новият рекламен клип ще се излъчва като промоклип преди представянето на номинирания за "Оскар" за чуждоезичен филм - "Съдилището", който е българската кандидатура за "Оскар".

Снимка: bTV

Ангелкова уточни, че министерството не е плащало никакви средства за клипа и именно затова е един от най-добрите примери за публично-частно партньорство:

„Може да си представите колко скъпо струва и колко е трудно да убедиш всички тези актьори и техните продуценти да рекламират България. Работим по този проект от края на ноември миналата година и днес можем да се похвалим с един напълно завършен продукт”, коментира министър Ангелкова.

Заедно с изпълнителния директор на “Ню Бояна филм” – Ярив Лернер, тя подписа споразумение за публично-частно партньорство, чрез което правата върху клипа се прехвърлят върху Министерство на туризма, така че от ведомството да могат да го излъчват навсякъде.

Снимка: bTV

Ангелкова благодари на Ярив Лернер, с чиято помощ е заснето видеото, за усилията, които са положили заедно, за да осъществят клипа. „Той е един много добър пример за публично-частно партньорство, защото за него държавата не е похарчила нито 1 лев.

С господин Лернер се шегувахме, че всичко, което похарчихме бяха много усилия, много време, много преговори за това колко си заслужава тези хора да застанат с лицето и името си и да ни помогнат да популяризираме нашата страна”, коментира министър Ангелкова.

Снимка: bTV

Лернер отбеляза, че е много развълнуван от това партньорство. „Харесва ни да снимаме филми в България. Когато в една страна пристигат световни знаменитости, това е едно много добра реклама за нея и много добър начин да се популяризира”, заяви той.

Снимка: bTV

Работна група между министерствата на туризма и икономиката обсъждат възможностите за стимули за киноиндустрията у нас, каза още Николина Ангелкова.