Само за 7 месеца над 400 тира са засечени на пътя с износени и дори разкъсани гуми. Това съобщиха за bTV от транспортното министерство.

Стотици са водачите на камиони като този, който се обърна край Карнобат, които се движат с така наречения „регенерат“ – стари гуми с нов грайфер. Опасно ли е това?

Така нареченият регенерат е стара, износена гума с изцяло нов протектор. Светослав Стефанов, управител на сервиз за гуми, казва, че се използват и от малки, и от големи компании, а цената е двойно, понякога тройно по-ниска. Твърди, че при правилна проверка на гумите, те са напълно безопасни.

Според Съюза на българските автомобилисти обаче, регенератът не е безопасен. „Това е технология, която върху стара гума нанася пласт от каучук, което увеличава грайфера, но гумата е изключително опасна за високи скорости“, обяснява Ивайло Славков.

Пламен Симеонов, който е професионален водач, е на същото мнение. Работи в най-голямата транспортна фирма у нас.

По закон гумите трябва да са с дълбочина на грайфера над 1,6 мм. Експертите обаче казват, че достигнат ли 3 мм, гумите вече са за боклука.

„Обикновено на две седмици една гума трябва да бъде проверявана и да бъде в рамките на предписанията на производителя на гуми“, коментира Славков.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement