Най-късно през юни трябва да започне разширението на международния път Е-79 между Мездра и Ботевград.

Проектът струва 85 милиона евро, но ако не бъде завършен в срок, страната ни ще загуби финансирането по европейската програма "Транспорт".

За реконструкция на пътя, свързващ София с Видин и Ферибот "Оряхово", се говори поне от 10 години, но без резултат.

В отсечката между Мездра и Ботевград на ден преминават 7 000 автомобила. Сега шофьорите разполагат само с една лента във всяка посока и нямат много възможности за маневри, тъй като стеснените и опасни участъци, с ограничение на скоростта до 40 км/ч, се редят един след друг.

„Просто петък, събота и неделя е страшно, не може да се пътува натам. Завоите са много лоши, няма поддръжка на пътищата, канавките са много зле и зимно време е някакъв ад,” оплаква се Николай Иванчев, който често пътува по маршрута.

След отварянето на „Дунав мост 2” шосето в сегашния си вид няма да може да поеме набъбналия трафик. Затова се предвижда пътят да стане четирилентов. Почти по цялото протежение на 32-километровата отсечка ще се наложи да се разбиват скални участъци, предвидена е и реконструкция на седем моста.

„Като най-труден обект е мостът над река Искър при Мездра. Тук може да има доуточнения и допълнителни изчисления, защото става с ново кръгово движение на друго ниво,” обясни кметът на Мездра Иван Аспарухов. Другият препъни-камък са отчуждителните процедури на терените край пътя.

Срокът, който ни дава Европа за разширението е до края на 2013 година. В противен случай ще се простим с безвъзмездното финансиране.