IAB България, най-голямото сдружение на медии, агенции и технологични компании, отговорни за дигиталния бизнес в България, отличи ТОП дигиталните кампании в България в петото поредно издание на IAB MIXX Awards 2020. Призовете бяха раздадени в присъствието на над 150 гости на живо, а над 100 човека проследиха церемонията live на Facebook страницата на IAB.
Новото в тазгодишното издание на конкурса са допълнителните категории – общо 16, които обхващат много по-широк спектър от възможности за измерване на ефективността на една кампания в дигитална среда. Проектите бяха оценени от два съдийски състава, фокусирани в направленията „Стратегия и цели“ и „Тактики и инструменти“. За първи път в състава на журито освен изтъкнати професионалисти от българската дигитална индустрия участваха и опитни международни експерти.
Фокусът съвсем естествено падна върху общата отличителна черта за всички класирани на финала кампании – тази на дигитално смелите.
Във всички 16 категории журито излъчи по трима печеливши - ето и кои са те:
Best Mobile First Campaign
- 1-во място – Air Dropping Fries, Рекламодател Skapto, Агенция proof.
- 2-ро място – Safenet, Рекламодател Telenor, Агенция guts&brainsDDB
- 3-то място – On the road to OMV, Рекламодател OMV Bulgaria, Агенция Dentsu Aegis Network Bulgaria
Best Social Campaign
- 1-во място – @Ceco, Рекламодател Skapto, Агенция proof.
- 2-ро място – PURINA ONE’S CAT ACADEMY, Рекламодател NESTLE БЪЛГАРИЯ, Агенция All Channels Communication
- 3-то място – Safenet, Рекламодател Telenor, Агенция guts&brainsDDB
Best Brand Awareness Campaign
- 1-во място – За всички, които си нямат село, Рекламодател Ростар БГ, Агенция Nitram
- 2-ро място – SPIRIT Трансформации: COOL библиотеки, Рекламодател Spirit Fine Paints, Агенция Hub Ahead
- 3-то място – Rowenta Robotoholics: The unsung heroes at home, Рекламодател Groupe SEB, Агенция guts&brainsDDB
Most Effective Use of Data
- 1-во място – Come back to Bulgaria, Рекламодател Telus International Europe, Агенция proof. Mедия партньор: httpool
- 2-ро място – Ice-Hot Banners, Рекламодател Carlsberg Bulgaria, Агенция proof. Mедия партньор: Initiative
- 3-то място – Mania VIP Club, Рекламодател Mania, Агенция All Channels Communication
Best Branded Content Campaign
- 1-во място – People of the Mountains, Рекламодател Carlsberg Bulgaria, Агенция proof. Mедия партньор: Initiative
- 2-ро място – SPIRIT Трансформации: COOL библиотеки, Рекламодател Spirit Fine Paints, Агенция Hub Ahead
- 3-то място – Spice Boys, Рекламодател Kotanyi Bulgaria, Агенция Nitram
Best Engagement Campaign
- 1-во място – Heineken: The Focus, Рекламодател Heineken България, Агенция NEXT-DC
- 2-ро място – choose love over hate, Рекламодател Skapto, Агенция proof.
- 3-то място – FordDA, Рекламодател Moto-Pfohe, Агенция guts&brainsDDB
Influencer campaign
- 1-во място – PURINA ONE’S CAT ACADEMY, Рекламодател NESTLE БЪЛГАРИЯ, Агенция All Channels Communication
- 2-ро място – Foundation portraits, Рекламодател AVON, Агенция proof.
- 3-то място – AVON K-Beauty collection launch in Bulgaria, Рекламодател AVON, Агенция All Channels Communication
Best Native Campaign
- 1-во място – Air Dropping Fries, Рекламодател Skapto, Агенция proof
- 2-ро място – DZI Online Security, Рекламодател DZI, Агенция guts&brainsDDB
- 3-то място – ELANA: Making finances personal, Рекламодател ELANA Fund Management, Агенция BG-Mamma
Real time
- 1-во място – 04:20, Рекламодател Skapto, Агенция proof.
- 2-ро място – IKEA iDEALISK, Рекламодател IKEA Bulgaria, Агенция The Smarts
- 3-то място – Stick to Burgers, Рекламодател Skapto, Агенция proof.
Programmatic
- 1-во място – Come back to Bulgaria, Рекламодател Telus International Europe, Агенция proof. Mедия партньор: httpool
- 2-ро място – Credit Cards & Overdraft, Рекламодател Unicredit Bulbank, Агенция Mediacom
- 3-то място – Zagorka IPA, Рекламодател Zagorka Bulgaria, Агенция Red Star/ Dentsu Aegis Network Bulgaria
PR Digital
- 1-во място – PURINA ONE’S CAT ACADEMY NESTLE БЪЛГАРИЯ, Агенция All Channels Communication
- 2-ро място – Come back to Bulgaria, Рекламодател Telus International Europe, Агенция: proof. & Proximity, Медия партньор: httpool
- 3-то място – AVON K-Beauty collection launch in Bulgaria, Рекламодател AVON, Агенция All Channels Communication
Digital Sales Campaign
- 1-во място – Black Friday 13, Рекламодател DZI, Агенция guts&brainsDDB
- 2-ро място – КАКВО ДА НАПРАВИМ, КОГАТО ПО-ГОЛЕМИТЕ НИ ПРЕРЕЖДАТ НА ОПАШКАТА ЗА ДЮНЕРИТЕ?, Рекламодател Aladin Foods, Агенция Xplora
- 3-то място – MYT, Рекламодател Reebok/Adidas, Агенция Mediacom
Creative Effectiveness
- 1-во място – Отключи Тотема, Рекламодател ITAL FOODS, Агенция Sunday Media
- 2-ро място – Come back to Bulgaria, Рекламодател Telus International Europe, Агенция proof. Mедия партньор: httpool
- 3-то място – Porn to Date, Рекламодател Dextrophobia Rooms, Агенция proof.
Best Video Campaign
- 1-во място – Rowenta Robotoholics: The unsung heroes at home, Рекламодател Groupe SEB, Агенция guts&brainsDDB
- 2-ро място – People of the Mountains, Рекламодател Carlsberg Bulgaria, Агенция proof. Mедия партньор: Initiative
- 3-то място – За всички, които си нямат село, Рекламодател Ростар БГ, Агенция Nitram
Best Lead Generation Campaign
- 1-во място – Come back to Bulgaria, Рекламодател Telus International Europe, Агенция proof. Mедия партньор: httpool
- 2-ро място – FordDA, Рекламодател Moto-Pfohe, Агенция guts&brainsDDB
- 3-то място – Black Friday 13, Рекламодател DZI, Агенция guts&brainsDDB
Most Brave Campaign
- 1-во място – 04:20, Рекламодател Skapto, Агенция proof.
- 2-ро място – rrrrRRRrrrRR, Рекламодател IKEA Bulgaria, Агенция The Smarts
- 3-то място - choose love over hate, Рекламодател Skapto, Агенция proof.
Официални партньори на IAB MIXX Awards: A1 България, Superhosting
Творчески партньор: Stellary agency
Стрийминг партньор: Streamer.bg
Партньори: Перно Рикар България, InoVino
Медия партньори: BTV Media Group, Нет Инфо, Икомедия, Инвестор, Медийна група България и SBB Media
За Interactive Advertising Bureau Bulgaria (IAB Bulgaria)
IAB е най-голямото глобално сдружение на медии, агенции и технологични компании, отговорни за дигиталния бизнес. Локални IAB организации има в 46 държави на 6 континента. Компании от целия свят участват в разработването и прилагането на стандарти в онлайн бизнеса и работят за развиването на дигиталната индустрия, сигурността на личните данни и електронните политики, като същевременно консултират и помагат за това и на институции като Съвета на ЕС и сената в САЩ. Сред членовете на глобалната IAB организация са Google, Facebook, Disney, Fox Networks, LinkedIn, AT&Т и др. Interactive Advertising Bureau Bulgaria (IAB Bulgaria) е лицензиран представител на IAB за България от 2009-та година.