Последни новини

Пожар затвори магистрала „Марица“ в участъка до Свиленград

Пожар затвори магистрала „Марица“ в участъка до Свиленград

Бенямин Нетаняху „разкрива лъжите“ за плана на Израел: Не окупация, искаме да освободим Газа от терористите на „Хамас“

Бенямин Нетаняху „разкрива лъжите“ за плана на Израел: Не окупация, искаме да освободим Газа от терористите на „Хамас“

Пожар край село Клисура в район Банкя – огънят е локализиран, няма опасност за населението

Почина проф. д-р Татяна Червенякова – водещ специалист по инфекциозни болести в България

Крадци задигнаха колекционерски кукли Labubu за 7 000 долара от магазин

Марсиански метеорит за 4,3 млн. долара предизвика международен скандал между Нигер и аукционна къща в Ню Йорк

Обвиниха гръцки гражданин в онлайн сексуално насилие над две непълнолетни в България

Мним полицай измами възрастна жена от Монтанско с 4500 лева

Д-р Аспарух Илиев: В Китай се засилва проблемът с чикунгуня. Тигровите комари ще дойдат и у нас

Обвиняемата за убийствата с гъби опитала да отрови и съпруга си

Глоба за телефон в училище: 2/3 от педагозите подкрепят санкции за родителите, сочи проучване

Според изследването близо 90% от анкетираните подкрепят връщането на повтарянето на клас

Николета Хаджийска Николета Хаджийска

Публикувано в  20:20 ч. 09.06.2025 г.

Забраната за носене на мобилни телефони в училище няма да подейства, ако не се предвиди отговорност и евентуални санкции за родителите. Това смятат близо 2/3 от участниците в прочуване на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“.

Ще гарантира ли промяната в закона спазването на забраната за телефони? Само 30% от анкетираните близо 5000 педагози са оптимисти. Какви обаче са преките им наблюдения? Питаме ги в София и Благоевград.

„По време на час все пак има учители в класните стаи и затова те не се ползват или почти не се. Но през междучасията, вместо да играят, децата сядат на стълбите и се вторачват“, казва учителката Албена Димитрова.

„В част от тетрадките има упражнения, които са свързани с това, да бъдат работени именно през телефона и съответно на тях им е много лесно“, посочва учителката Диляна Цветанова.

Проучването отново повдига и отдавна дискутираната идея за отпадане на външното оценяване, включително и след 7. клас.

„По-скоро неглижират останалата част от предметите, наблягат основно на българския и математиката“, казва Диляна Цветанова.

Според проучването близо 90% от анкетираните учители и служители подкрепят връщането на повтарянето на клас, включително и в 2., 3. и 4. клас.

„Има резон. Ако има деца, които имат затруднения, не знаят български език. Все пак няма как да минават нататък, защото не им помагаме по този начин“, смята Албена Димитрова.

Авторите на доклада отбелязват и натоварването, и прегарянето на учителите.

„Тогава, когато той се занимава с несвойствени или безсмислени според него дейности - административни дейности и бумащина“, посочва Юлиян Петров от синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“.

Повече от половината анкетирани смятат, че основното образование трябва да се придобие след 8. клас.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK

Най-четени
Най-нови