„Според мен причините за катастрофата край Хитрино се коренят в това, че жп линията е строена много отдавна, по време на руска-турската война. Не знаем какви грижи са полагани за нея, кога е ремонтирана”, каза бившият следовател Георги Илиев пред bTV.

Илиев е бил Началник отдел за разследване на аварии, катастрофи и пожари в Националната следствена служба. Разследвал е взрива край Петолъчката, инцидентът в Охридското езеро, катастрофата на автобуса в река Лим, трагедията в дискотека „Индиго” и атентата в Сарафово.

Като втора причина за инцидента в Хитрино Илиев посочи размитата отговорност в министерството на транспорта. „Към настоящия момент контролните органи, които проверяват изправността на жп структурата са към Министерството на транспорта. Оставям гражданите сами да преценят дали това е правилно”, каза той.

„За да се установи дали причината за инцидента е техническа, трябва да се проследи пътя на композицията от началната гара до Хитрино, да се види с каква скорост е следвало да се движи тя, на какъв семафор е влезнала в гарата, дали участъкът е прав или има завой”, поясни Илиев.

По думите му разследващите органи вече би трябвало да знаят скоростта, с която влакът се е движел при влизане в Хитрино.

Той поясни, че ако влаковата композиция наистина се е скъсала, както се твърди в момента, това може да се разбере много лесно. „Винаги от такова произшествие остават видими следи по траверсите и чакъла”, допълни Илиев.

„Всеки инцидент е можело да бъде предотвратен. Сега това е задачата на разследващото звено на Министерството на транспорта, което ще установи причините за тази авария”, каза още той.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement