Осем формации са в "играта“ за места в Народното събрание, като изгледите на две от тях ще зависят от оставащите седмици на кампанията, от активността и от съпътстващи фактори. Под бариерата остават две.

Това сочат данните от национално представително изследване на "Галъп интернешънъл" за Българското национално радио (БНР), поръчано и финансирано от обществената медия и проведено между 2 и 10 септември сред 1002 пълнолетни българи чрез пряко интервю с таблети "лице в лице".

Към днешна дата се очаква да гласуват по-малко от половината, имащи право на глас у нас, което е сравнително ниска за стандартите от последните десетилетия активност, отчитат социолозите.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Ако изборите бяха в първата десетдневка на септември

ГЕРБ-СДС биха получили 25,9% от потенциалните гласове, "Продължаваме промяната" (ПП) – 19,2%. Тези две формации са в главната битка в тази кампания и подредбата им ще зависи от степента, в която ПП успее или не успее да мобилизира привържениците си да гласуват. ГЕРБ от своя страна изглеждат в достатъчна степен консолидирани, макар видимо да не растат.

ДПС и "Възраждане" засега изглеждат като преки конкуренти в класирането, съответно с 11,5% и 11,3%. Заради очаквания вот за ДПС от чужбина, както и заради трудно уловимите тенденции на потенциална мобилизация на по-радикални привърженици на "Възраждане", трудно предвидимо e мястото на тези партии както една спрямо друга, така и в самата подредба.

БСП е с 9,8% от потенциалния вот, а "Демократична България" – със 7,6%. Близо около бариерата са "Има такъв народ" и "Български възход" - съответно с 4,3% и 4,2%.

Под бариерата остават "Изправи се, България" и ВМРО - съответно с 1,7% и 1,5%.

Каква е избирателната активност?

Очаква се в изборите да участват 49% от имащите право на глас или диапазон от около 2,6 милиона души.

Данните са от национално представително изследване на "Галъп интернешънъл" за Българското национално радио (БНР), поръчано и финансирано от обществената медия и проведено между 2 и 10 септември сред 1002 пълнолетни българи чрез пряко интервю с таблети "лице в лице".