„В навечерието сме на откриването на поредната учебна година, която ще се проведе в пандемия от COVID-19, като това налага структурите на държавната и общинската власт да обединят усилия и да гарантират безопасното присъствено обучение“. Това посочи вицепремиерът и министър на труда и социалната политика Гълъб Донев след среща в Министерския съвет.

„Паралелно с това, трябва да продължи и активната работа за задържане в клас на децата, за които има най-голям риск от отпадане от училище“, добави Донев. По думите му трябва да се предотврати отпадането от образователната система на децата и учениците в риск, които в момента са 25% от всички.

Социалният министър припомни, че служебното правителство не отстъпва от ясно заявения ангажимент учебната година да започне присъствено. 

„Няма по-добра форма за учене и създаване на социални умения за децата ни от училището, в естествената му среда, и да направим всичко възможно тези деца от рисковите групи, от рисковите региони, да бъдат задържани, да бъдат убедени – те и техните родители, да се върнат и да останат в училищната среда“, допълни министърът.

„Приоритет е и повишаването на мотивацията на децата да се включат в учебния процес за регионите, в които не посещават редовно училище“, каза още Гълъб Донев.

Това по думите му ще стане с променен график на екипите от образователни медиатори, социални работници, полицаи и учители, които ще започват работа още в началото на учебната година, а не както до сега към средата на октомври. „Целта е да се предотвратят максимално негативните последици от пандемията и да се гарантира успешното протичане на учебната година“, заяви министър Донев. 

От Министерството на образованието съобщиха, че от 16 септември започват традиционните обиколки по домовете на учениците, които не са записани или не са се явили в училище в първия учебен ден. Сформирани са 1335 екипа, които ще търсят децата вкъщи. В тях се включват 19 915 преподаватели, социални работници, полицаи, представители на общините и областните управи, регионалните управления на образованието и регионалните здравни инспекции.

Министърът на образованието Николай Денков обясни, че съществен момент е начинът, по който ще се излиза от обучението от разстояние.

„Анализът, който направихме, показва, че най-засегнати от дистанционното обучение са децата в риск от отпадане. Даваме възможност на локално ниво, отделни населени места да се излиза според конкретната епидемична обстановка. Така ще задържим много повече децата в училище, особено в рисковите групи“, каза министър Николай Денков.