Строителството на магистрала „Марица” е спряно заради финансови неуредици между строителни фирми. Въпреки че държавата се е разплатила, работниците не са получили и стотинка за последната година. По случая тече проверка в Агенция „Пътища”.
Когато преди две години сдружение "Марица Хайуей" печели търга за строителството на магистралата, фирмите, които стоят зад това сдружение, гарантират, че имат техника, за да изпълнят поръчката в срок. Но вместо да закупят багери, от сдружението наемат други 34 фирми, които да свършат работата вместо тях. Държавата плаща, но парите потъват. И към момента дългът е набъбнал до 3 милиона лева.
Договорите се сключват с дъщерна фирма, която строителите определиха като бушон. „Не може една държава да разреши на една фирма да направи договори за милиони пари с 2 лева капитал, която няма нищо на нейно име. Аз, ако заведа дела, какво да взема от тая фирма - тя няма нищо на нейно име”, казва Дели Леманов - управител на строителна фирма.
Обещанието е до седмицата фирмите да получат част от парите си. А от пътната агенция са с вързани ръце. „Санкции по договор към фирмата, която в момента изпълнява ангажиментите си поне по договор, няма как ,чисто юридически не може, не разбирате ли. Това са взаимоотношения между трети лица”, коментира Лазаринка Стоичкова - член на УС на АПИ.
Лот 2 на магистрала "Марица" се строи основно с европейски пари. Година преди планираното откриване, работата по отсечката Димитровград- Харманли е спряно.