Фериботният комплекс Силистра- Кълъраш остана без концесионер и превозвач. Построената по европейската програма ИСПА дунавска връзка така и не отговори на очакванията за икономическо съживяване на региона, защото интересите на двете страни се разминават.

Оказва се, че комплексът не работи, защото концесионерът на терминала не си е плащал таксите. Договорът му е прекратен в началото на май тази година.

Това обаче не е единственият проблем.

"Няма интерес от български превозвач, който да извършва превозите по река Дунав. Такъв евентуален интерес бе проявен от румънска страна, но за тях основен проблем е тежкотоварният трафик, който се пропуска през града и по уличната мрежа", обясни Николай Димов, областен управител на Силистра.

Румънският превозвач е готов сам да оперира между двата бряга, но за целта съседите настояват да се пренасочи трафика на тежкотоварни автомобили, преминаващ през Силистра, именно към фериботния терминал. Според българската страна обаче няма правна възможност за това.

"Бихме ограничили едно от основните права на гражданите, а именно свободното преминаване на товари между двете държави", обясни още Николай Димов.

"Щом този трафик не може да се пренасочи, тогава намирането на превозвач, който е готов и при това условие да оперира през реката, се превръща в най-важната ни задача", заяви Даниел Щефан от Областния съвет Кълъраш.

Ако румънци и българи не намерят решение, могат да бъдат санкционирани от ЕС заради неработещия ферибот, строен с европейски пари.