Електронният подпис става задължителен в държавните администрации

Целта – повишаване на киберсигурността

Снимка: btvnovinite.bg

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  13:39 ч. 29.05.2025 г.

Ползването на квалифициран електронен подпис (КЕП) от длъжностните лица в държавните администрации става задължително, по заповед на министъра на електронното управление Валентин Мундров. 

По думите му целта на този акт е повишаване киберустойчивостта на информационните системи в държавните администрации и защита на информацията. Мярката се въвежда след среща с Националния съвет на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ). 

„В момента повечето системи са изложени на по-голям риск от компрометиране и т.нар. двуфакторна идентификация дава допълнителни гаранции за киберзащита. Други ползи от задължителното въвеждане на квалифициран електронен подпис са проследимост на подписаните документи, с което се намалява риска от злоупотреби и се гарантира сигурна и надеждна електронна идентификация на длъжностните лица в администрациите при работа”, обясни Валентин Мундров, цитиран от БГНЕС.  

Мундров и АИКБ са дискутирали и разработената от ведомството платформа за производство и издаване на разрешения за пребиваване и работа, която улеснява подаването на документи и наемането на чуждестранни работници у нас. 

„Взаимодействието между държавата и бизнеса играе централна роля в процеса на намаляване на бюрократичната и регулаторна тежест, както и в усилията за дигитализация на публичния сектор. Подобряването на административните услуги е немислимо без активното участие на работодателските организации, затова изразявам своята готовност за периодичност на срещите ни и открит диалог с вас”, заключи министърът на електронното управление Валентин Мундров пред Националния съвет на АИКБ.  

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK