Саботаж, а не късо съединение е причинило запалването на влака на гара Коньово, твърдят експерти. Въпреки това комисията ще работи по всички версии, докато не приключат огледите и експертизите.
Аргументите на експертите са, че огънят е тръгнал от средата на вагон, а не от тоалетната, каквато беше първоначалната информация. Това показва, че запалването не е и от ел.инсталация.
Краткото време, в което огънят изпепелява всичко, също е индикация за планирано действие.
Комисията започна работа на терен с оглед на изгорелите вагони от композицията София – Бургас. Преди това разпитаха машиниста.
„Употребил е 4 пожарогасителя, като е обърнал внимание, че горят гумените мехове между двата вагона. Това означава, че огънят не е възникнал на момента на спирането, а вероятно преди спирането на влака”, заяви независимият експерт Стойно Стойнов.
„Саботаж не е изключен. Този вариант е една от версиите, моя лична, не на комисията”, посочи Стойнов.
Според разследващите бързата реакция на служителите е спасила пътниците. От транспортното министерство ще наградят бригадата на влака.
Изгорелите вагони са минали ремонт на гара Дряново през 2015 г. Комисията ще разгледа протоколите за техническото им състояние. Огледите в търсене на причините на пожара продължават.