Късметът при катастрофата с автобуса край Свиленград е, че той не се е обърнал. Експертизите тепърва предстоят. Въпросите по отношение на контрола на автобусните превози остават. Те бяха повдигани след катастрофата в Своге.
Един от важните сред тях е дали автобусите са оборудвани с предпазни колани. Това коментира пред bTV Владимир Тодоров от Българската асоциация на застрахованите и пострадали при катастрофи.
„По време на инцидента е имало лоши метеорологични условия, а в този участък асфалтът е доста хлъзгав. С прахоляка, който се събира през деня, заедно с лекия ръмеж, става по-лошо дори от лед“, допълни Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
„Шофьорът с единия крак е в гроба, а с другия е в затвора. Това все още никой в България не може да го разбере. Все още тази професия се смята за много лежерна, много безотговорна и много добре платена“, допълни още той.
„Прокуратурата даде указания да се изследват различни фактори – маркировка, настилка, обезопасителни системи, пътни знаци. Имаме дежавю – при катастрофата в Своге имаше силен дъжд, увредена мантинела и износен асфалт. Тогава загинаха 20 души. Помним катастрофата и с македонския автобус – лоша маркировка, неподходяща мантинела. Изгоряха 48 души. Нещата се повтарят. Собственикът на пътя трябва да носи своята отговорност. На пътя край Сливенград мантинелата е увредена и явно често се случват катастрофи“. Има безхаберие на държавата, коментира Владимир Тодоров.
„Тази мантинела може да бъде прескочена от едно детенце. Ако автобусът е на 25 години, то тя е на 30. Къде са съвременните съоръжения“, запита Йонко Иванов.
Според него може би има и грешка на водача, тъй като той е бил задължен предварително да разучи маршрута си.
Какво още казаха експертите, чуйте във видеото.