Късметът при катастрофата с автобуса край Свиленград е, че той не се е обърнал. Експертизите тепърва предстоят. Въпросите по отношение на контрола на автобусните превози остават. Те бяха повдигани след катастрофата в Своге.

Един от важните сред тях е дали автобусите са оборудвани с предпазни колани. Това коментира пред bTV Владимир Тодоров от Българската асоциация на застрахованите и пострадали при катастрофи.

„По време на инцидента е имало лоши метеорологични условия, а в този участък асфалтът е доста хлъзгав. С прахоляка, който се събира през деня, заедно с лекия ръмеж, става по-лошо дори от лед“, допълни Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

„Шофьорът с единия крак е в гроба, а с другия е в затвора. Това все още никой в България не може да го разбере. Все още тази професия се смята за много лежерна, много безотговорна и много добре платена“, допълни още той.

„Прокуратурата даде указания да се изследват различни фактори – маркировка, настилка, обезопасителни системи, пътни знаци. Имаме дежавю – при катастрофата в Своге имаше силен дъжд, увредена мантинела и износен асфалт. Тогава загинаха 20 души. Помним катастрофата и с македонския автобус – лоша маркировка, неподходяща мантинела. Изгоряха 48 души. Нещата се повтарят. Собственикът на пътя трябва да носи своята отговорност. На пътя край Сливенград мантинелата е увредена и явно често се случват катастрофи“. Има безхаберие на държавата, коментира Владимир Тодоров.

„Тази мантинела може да бъде прескочена от едно детенце. Ако автобусът е на 25 години, то тя е на 30. Къде са съвременните съоръжения“, запита Йонко Иванов.

Според него може би има и грешка на водача, тъй като той е бил задължен предварително да разучи маршрута си.

Какво още казаха експертите, чуйте във видеото.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement