Когато има повече отговорност за състоянието на пътищата и пътната безопасност, само тогава можем да променим средата. Това каза Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

За първи път в София се провежда национален шампионат по безопасно шофиране.

Като пример за промяна Милчев посочи казус в Кресненското дефиле.

Снимка: БГНЕС

„Имаме забранено изпреварване, положена е необходимата маркировка. Въпреки това тя не се спазва и загиват страшно много хора. Ако маркировката я заменим със специални делинеатори и метално въже, което да не разрешава физически изпреварването, няма да има нито една жертва”, на мнение е експертът.

Институтът за пътна безопасност стартира нова програма „Мисия Нула“. По този начин цялото общество и държавата ще бъдат предизвикани дали е възможно да нямаме жертви по пътищата.

„Ние считаме, че като основен елемент за постигане на тази цел е да променим традиционния подход. Всички усилия до момента бяха да променим шофьорите, да ги насочим върху средата“, обясни Богдан Милчев.

Институтът за пътна безопасност ще настоява за повече отговорност от доставчика на пътната система, който поддържа пътищата в страната.