Екип на столичната Спешна помощ закъсня с два часа за сигнал. Причината за това обаче е, че по пътя лекарите помогнали на друг пациент в нужда.
Малко след 18 ч. в неделя Лидия Николова от с. Железница звъннала на 112, за да извика линейка за дъщеря си, която се оплаквала от остри болки в сърдечната област. По телефона обаче ѝ казват, че в момента всички спешни екипи били заети. Веднага щом в 19:30 ч. се освобождава такъв, той се запътва към селото.
По пътя обаче екипът на Спешна помощ забелязва катастрофирал таксиметров шофьор. Водачът припаднал и се ударил в дърво. Когато докторът слиза от линейката, се оказва, че пациентът е в тежко животозастрашаващо състояние.
Екипът транспортира пациентът до най-близката болница, след което продължава за Железница. Пристига там чак в 20:30 ч. За щастие обаче закъснението не е било фатално за пациентката, тъй като оплакванията ѝ за остри болки в сърдечната област всъщност се оказали… симптоми на гастрит.
„Мисля, че те са постъпили много правилно, помагайки на човека, който е бил в голяма беда”, коментира говорителят на УМБАЛ „Света Анна” Антон Луков.
През януари в Спешната помощ са постъпили над 13 000 обаждания, от които едва 5 000 са били спешни в действителност.
Вижте повече във видеото: