Сигнал от превозвачи за порочна практика на границата с Румъния. Те се съмняват, че кантарите на „Дунав мост“ в Гюргево се манипулират, за да отчитат несъществуващо претоварване.

Според транспортните фирми това е системен проблем и настояват българските институции да се намесят.

Камионът на Георги Иванов пътува от България за Германия. При тръгването от завода тежи 39,2 тона, а след преминаването на „Дунав мост“ кантарът отчита с един тон повече.

„Камионът е теглен веднъж на товарния адрес, после е теглен на българския кантар на границата и не е имало никакви проблеми“, казва превозвачът.

Проблемът не е само за българските камиони. 

„Турските колеги казаха, че те са минали два пъти кантар – веднъж, като са влизали в България, пропътували са целия маршрут, стигнали са до тук. Тук ги мерят на българската граница отново без проблем и в Румъния са претоварени“, обясни Надя Иванова, управител на транспортна фирма.

Според превозвачите се прави умишлено, за да се изнудват шофьорите. Не се разрешава и допълнителна проверка на друг кантар.

Повечето фирми се притесняват да дадат гласност на този проблем и или си плащат на ръка, или си плащат глобите и продължават.

Потърпевшите са категорични, че ще търсят правата си и са изискали документите за измерванията, за да покажат несъответствията. След въпрос от bTV от Агенция „Митници“ и транспортното министерство заявиха, че не са получавали сигнали. А ако има такива - ще се свържат с румънските компетентни органи.