Вторият мост над река Дунав между Видин и Калафат е облекчил тежкотоварния трафик по Дунав мост между Русе и Гюргево с 20%. Това отчете началникът на Агенция „Митници” в Русе Пламен Минков.

Едно от обясненията за намаляване броя на камионите през Русе е липсата на контрол, която е съществувала доскоро на втория мост. Въпреки по-дългия път през Видин-Калафат, превозвачите са предпочитали да си спестят суми от порядъка на 1500-3000 евро.

Тъй като експлоатацията на Дунав мост 2 се осъществява от българо-румънско търговско дружество, то е събирало от румънска страна такса мост, но оттам нататък е имало пропуски в контрола на таксите за камионите.

От началото на юли обаче има изграден пункт на „Пътни такси и разрешителни", където работят митнически служители от България, включително и от Русе, и проблемът е решен, обясни Минков.

Въпреки отлива от камиони, спадът в събираемостта на пътните такси е само 6,61%, тъй като се наблюдава сериозно увеличение на леките коли, които избират Дунав мост 1 за пътуването си към Черноморието, Гърция и Турция. На практика Митница-Русе формира 52% от общия приход на Агенция „Митници" от пътни такси и разрешителни.

Русенската митница е отличник по събираемост на заложените в плана приходи, отчете още директорът на пресконференция. „Изпълнени са 102,8 %, което прави малко над 5 млн. лв. повече приходи в хазната”, изчисли Пламен Минков.

„Много са силни резултатите на митницата по отношение на пресечения трафик на наркотици. За първите шест месеца са заловени 120 кг хероин, 36 кг марихуана, 149 кг псевдоефедрин, близо 2 кг екстази”, отчете още той.

По случай 135 години от създаването на българските митници в Русе бе представена и музейната сбирка, която включва документи на повече от век, свързани с вноса и износа на стоки, различните разрешителни режими и любопитни плакати по темата.