За да влезе продукт в рекламна брошура на хранителна верига, се плаща такса, която стига до 20 000 лева. Това разкриха за bTV от Националната асоциация на млекопреработвателите.

Литър мляко от производител към преработвател е около 1,15 лева, обясни за bTV един от фермерите. За потребителите във фирмения магазин цената е 2,30 лева.  Този производител не предлага продукта си в големи вериги, където млякото на други фирми варира между 3 и 4 лева.

Разликата идва от надценката и различни такси, казват от Националната асоциация на млекопреработвателите.

За логистика доставчикът дължи между 6 и 8% от стойността на продукта.
И още между 10 и 20% от продаденото за месеца. Таксите не се прилагат от всички вериги и са различни спрямо доставчика.

От своя страна търговските вериги имат допълнителни разходи към доставната цена.

Част от тях са за транспорт, логистика, складиране, заплати и реклами. Много от продуктите са с минимални надценки, казват още от Сдружението за модерна търговия.

По темата работиха Кристина Налбантова и Мария Ванкова.