Днес беше пуснато движението по 1,7-километровия участък от Софийския околовръстен път между пътните възли „Младост“ и „Горубляне“. Целта е да се улесни трафикът през зимата и да се повиши безопасността.

Снимка: Агенция \"Пътна инфраструктура\"

Отсечката е част от реконструкцията на 6 км от трасето между ж. к. „Младост“ и АМ „Тракия“.

В неделя сутринта, докато още нямаше много коли, обстановката беше спокойна. По обед обаче отново започна да се образува задръстване преди светофара на „Горубляне“.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Движението в отсечката се пуска с временна организация, временна пътна маркировка и през следващата година работата на обекта ще продължи с полагане на последния износващ асфалтов пласт и изпълнението на всички довършителни работи.

В началото на ноември беше пуснат 2,5-километровия участък от Южната дъга – от връзката с магистрала „Тракия“ до пътен възел „Герман“.

Трафикът в отсечката е в 3 ленти за движение във всяка посока, а при пътен възел „Лозен“ се използват и локалните платна.

Снимка: Агенция \"Пътна инфраструктура\"

От Агенция „Пътна инфраструктура“ посочват, че ремонтът е започнал през ноември миналата година, като съществуващият двулентов път се реконструира в 6-лентов със средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.

„С новото трасе ще се осигури връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”, ще се улесни транзитният трафик от АМ „Европа“ и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция“, допълват от пътната агенция.

Снимка: Агенция \"Пътна инфраструктура\"

Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС и е от републиканския бюджет. Изпълнител е „ГБС Инфраструктурно строителство“. Срокът за завършване на проекта по договор е до края на 2021 г., но се очаква обектът да приключи по-рано.

В понеделник се пуска тръжната процедура за първите два лота от 76-километровия път велико Търново - Русе, обяви премиерът.

Трасето ще се свърже с АМ „Хемус“. Той се увери в качеството на полагания асфалт, който се контролира по електронен път и със специални машини.