Бизнесът, държавата и евродепутати излязоха с единна позиция преди обсъждането на евродирективата за нови правила за тежкотоварните превози. България е против новите предложения в текстовете, придобили популярност под името „Пакета Макрон”.

Сред новите идеи, представени от Австрия, са връщане всеки месец не само на водача, но и на превозното средство в страната, откъдето са отпътували. Според транспортния министър това би довело до празни курсове до България и крие рискове за бранша.

Подобна е и позицията на експертите.

Бизнесът вижда опасност и в предвиденото въвеждане на интелигентни тахографи, които все още не са излезли на пазара. Предложенията ще бъдат обсъдени от ресорните министри в началото на следващата седмица в Брюксел. 

„Ако не успеем да се преборим с непостигането на общия подход имаме ход и в парламента. След това имаме ход и по време на диалозите. Аз бих го заявил от сега – каквото и да стане, ако е неблагоприятно - ще водим дело в Съда на ЕС, защото това е една от мерките и формите в защита на националния интерес”, подчерта ресорният министър Росен Желязков.

Транспортният бранш по-рано през тази година протестира срещу предложените нови правила, като, ако те все пак бъдат прокарани, вероятно ще има нови демонстрации.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement