Бизнесът, държавата и евродепутати излязоха с единна позиция преди обсъждането на евродирективата за нови правила за тежкотоварните превози. България е против новите предложения в текстовете, придобили популярност под името „Пакета Макрон”.

Сред новите идеи, представени от Австрия, са връщане всеки месец не само на водача, но и на превозното средство в страната, откъдето са отпътували. Според транспортния министър това би довело до празни курсове до България и крие рискове за бранша.

Подобна е и позицията на експертите.

Бизнесът вижда опасност и в предвиденото въвеждане на интелигентни тахографи, които все още не са излезли на пазара. Предложенията ще бъдат обсъдени от ресорните министри в началото на следващата седмица в Брюксел. 

„Ако не успеем да се преборим с непостигането на общия подход имаме ход и в парламента. След това имаме ход и по време на диалозите. Аз бих го заявил от сега – каквото и да стане, ако е неблагоприятно - ще водим дело в Съда на ЕС, защото това е една от мерките и формите в защита на националния интерес”, подчерта ресорният министър Росен Желязков.

Транспортният бранш по-рано през тази година протестира срещу предложените нови правила, като, ако те все пак бъдат прокарани, вероятно ще има нови демонстрации.