SMS и Вайбър известия за хората, получаващи от Здравната каса скъпоструващи лекарства и помощни средства.

Откога влиза в действие новата услуга и закъсняла ли е тя?

От началото на септември хора като Наталия Маева ще получават известия от Касата, че им е издаден протокол за скъпоструващо лекарство. От осем години жената е на терапия, след трансплантация на бял дроб в Австрия.

„Много е закъсняло, защото още с въвеждането на електронни протоколи, ние трябваше да имаме такава система. Защото сега просто въртим един телефони, пишем едни имейли и се чудим имаме ли протокол или нямаме протокол“, разказа Наталия.

От март месец миналата година до юли тази година са обработени над 560 хиляди протокола за скъпоструващо лечение. Целта на известяването е да се намалят злоупотребите и източване на пари за здраве.

„Целта е пациентът да е в центъра на системата и да може незабавно и навременно да подава сигнали на съответните номера за известяване на нередности“, каза управителят на НЗОК Момчил Мавров.

Получаването на известия обаче не облекчава пациентите, казва Наталия, чиято терапия ще продължи до живот. 

„Това не ни спестява ходенето всеки месец до личния лекар, за да ни бъде издадена рецепта, да получим тези лекарства. И тук може да се помисли за някаква верификация от типа на онлайн банкиране или нещо подобно“, каза още тя.

Дигитализацията в здравето щяла да продължи, уверяват от НЗОК. Планът на следващ етап е да получаваме известия и за профилактичните прегледи.