Днес е ден за размисъл, а съгласно Изборния кодекс от полунощ на 1 април до приключването на изборния ден в 20:00 часа се забранява предизборната агитация.

“Общественият съвет към ЦИК се обръща към доставчиците на медийни услуги и към социологическите агенции да спазват духа и буквата на Изборния кодекс - чл. 204 и чл. 205, и да не публикуват данни от социологически проучвания, т.нар. екзитпол, в хода на изборния ден, преди 20 часа, под каквато и да е форма”, добавят от ЦИК.  

От ЦИК подчертават, че забраната се отнася и до профилите в социалните мрежи като “Фейсбук”, “Туитър”, “Вайбър”, “Ютюб” и др. на доставчиците на медийни услуги.

Общественият съвет призовава четирите агенции, регистрирани в ЦИК за извършване на социологически проучвания в изборния ден, а именно “Алфа Рисърч”, “Галъп Интернешънъл Болкан”, “Тренд” и “Mаркет ЛИНКС” публично да заявят, че няма да предоставят своите данни по време и начини, които предполагат или допускат нарушаване на закона.

“Публикуваните преди 20 часа в електронни медии или социални мрежи прогнозни резултати, „класации“ и други не са от реални екзитполове, проведени от регистрираните в ЦИК отговорни социолози професионалисти, и ще ги игнорира”, добавят от ЦИК. 

Общественият съвет смята, че в рамките на само 13 часа изборен ден правото на информация може и следва да отстъпи пред правото на свободен избор на избирателите за управлението на страната.

Купуването и продаването на гласове са престъпления, а парите не са всичко. На 2 април 2023 г. да замълчим до 20 часа, допълват от ЦИК.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement