Рекордните жеги и температурите над 40 градуса са истинско изпитание за шофьорите. В купето на колата градусите могат да се покачат до опасно високи температури.

В 4 ч. следобед, след няколко часов престой на автомобила на пряка слънчева светлина, температурата в купето стига близо 55°, воланът определено пари. Температурата при таблото достига до 70°.

Изключително задушно е, много е топло и неприятно за шофиране. Това са екстремни условия, с които организмът ни се справя трудно.

При автомобилните състезатели въздухът се нагрява до рекордните 80°, но това изисква сериозна физическа подготовка. В противен случай организмът може да изпадне в шок. 

Рали състезателят Калин Бенчев споделя златните правила за шофиране при високи температури през лятото:

1. Първо трябва да охладим колата – сваляме прозорците и отваряме вратите, за да стане течение. Можем да отворим и задните врати и да оставим така около 30 секунди до 1 минута, докато се изравни температурата с тази навън. Хубаво е да покараме така известно време.

2. Важно е къде и как да разполагаме багажа си. Много често оставяме в купето тежки предмети като лаптопи. При едно съвсем елементарно произшествие, когато автомобила спре, предметите, които не са позиционирани правилно, няма как да спрат заедно с автомобила. Има опасност те да изхвърчат навсякъде в автомобила. Дори бутилка с вода може да ви вкара в опасна ситуация – тя може да се окаже под педала за спирачките и да направи спирането невъзможно.

3.
Преди да тръгнете на дълъг път, проверете имате ли комплект за оказване на първа помощ. В момента, в който затрупаме целия багажник на автомобила с багаж, може да е много трудно да изкараме пожарогасителя и аптечката, които са жизнено важни в първите моменти на едно транспортно произшествие, така че е хубаво тези неща да се сложат най-накрая в автомобила.

4. Задължително проверявайте и състоянието на гумите. Болтовете – дали са стегнати или пренатегнати, или пък хлабави. Колкото е опасно да имаме разхлабени гайки, толкова е опасно и да бъдат и пренатегнати. Това е материал, който се разтяга и в един момент, когато има повече усилие върху джантата или дупка, може болта да се скъса и да изпадне, което е доста по-опасно, отколкото да имаме разхлабени болтове.

Калин Бенчев се състезава само на пистата, извън това спазва строга дисциплина на пътя. „Скоростта убива това е факт. Когато се движиш по републиканската мрежа, отговаряш не само за твоя живот, отговаряш за живота на всички участници в движението. И аз не искам, когато се движа на пътя, някой, който иска да покаже уменията си, да катастрофира в мен и да има неприятни моменти...

Сред златните правила за безопасно движение е и дистанцията. В критични ситуация и най вече при мъгла, може да ви спаси от тежък инцидент на пътя.