Два пътни инцидента затвориха за кратко тази сутрин Околовръстния път на София при Казичене и магистрала „Тракия".

Снимка: btvnovinite.bg

На 19-ия километър на магистралата камион удря друг, който е спрял в аварийната лента. По-рано други две тежки машини се сблъскаха на Околовръстния път в посока Ботевградско шосе.

Според експертите по пътна безопасност участъкът на автомагистрала „Тракия” в района на Вакарел е един от най-рисковите за шофьорите в страната, защото вятъра около мостовете и виадуктите по пътя до София е по-силен и заледява пътната настилка много бързо.

На няколко километра оттам тази сутрин имаше тежка катастрофа между тир и тежкотоварен автомобил, а на околовръстния път два тира се удариха. Пострадали при двата инцидента няма. Вижте повече за опасната пътна настилка.

Още тази нощ по пътищата ще се образува фина ледена кора- предупреждават климатолозите.

Снимка: btvnovinite.bg

Описват опасната настилка така: „Карате, пред вас е асфалтът, виждате го абсолютно черен и върху него има една много фина, прозрачна, ледена кора, която създава впечатлението, че е сухо. Там всякакво рязко движение, спиране или ускоряване води до неуправляем автомобил”.

Снимка: btvnovinite.bg
„Това е едно явление, което е тип форсмажорно. Трудно се прогнозира, получава се много бързо. Трябва самата обработка да започне точно в момента на почването да се образува. По магистралите не се допуска опесъчаване, там се допуска обработка само с химикали”, обяснява инж. Иван Досев, член на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура". 

Географското положение на София е най-големият фактор за бързото заледяване на пътищата, казват експертите.

Снимка: btvnovinite.bg

„Много често в София вали дъжд, докато в района на Бояна, на Драгалевци, на Симеоново дъждът е смесен и вали сняг и точно на тази гранична зона обикновено стават най-големите пързалки. Винаги тези, които отиват към летището да помнят: Там са два моста- тези два моста са първите, които се обледеняват, когато има някакъв проблем с времето”, казва климатологът професор Георги Рачев.

Ако вече сме попаднали в заледен участък, ключово е бавното каране.

Снимка: btvnovinite.bg

„Да не натискат рязко спирачката, да бъдат с по-голяма дистанция - поне три автомобила пред тях и да спират с превключване на по-ниска предавка, а не със спирачка”, съветва  Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадали при катастрофи

Най-много катастрофи стават ежедневно в района на Кресненското дефиле и по пътищата Русе-Бяла и Мездра-Ботевград.