От началото на годината по пътищата у нас са загинали 17 деца. Две от тях са шофирали. Статистиката на полицията показва още, че средно на месец в катастрофи умират по 2 българчета. Черните цифри непрекъснато се увеличават, а от МВР започват да ги обявяват всяка седмица. Месец след пика на катастрофите е започнало обсъждането и на новите законови изменения за криминализиране на гонките.

За нестихващата война по пътищата отговорност носи не се само държавата, но и семействата на нарушителите, каза премиерът Бойко Борисов.

„Никога в законодателството ни не е имало закон, който да разрешава шофирането с превишена скорост”, каза още премиерът.

От МВР напомниха, че у нас участниците в незаконните гонки все още могат да бъдат съдени само за хулиганство. Затова е създадена работна група, която до 2 месеца да предложи поредните законови промени.

Бързото достигане на нарушението до нарушителите, бързото заплащане на глобата, събираемост на наложените санкции както и по-строги мерки по отношение на управление след употреба на алкохол, от неправоспособни водачи и автомобили на водачи, които не са си заплатили дължимите глоби. В момента камерите работят на сто процента.

Поне на пет места в столицата  всяка вечер се провеждат незаконните съсетзанияи. Часът и мястото се уточняват в социалните мрежи. Миналата нощ беше насрочена гонка в кв. „Левски" Г. Участниците обаче бяха  изненадани от полицията

На Петте кьошета почти всяка нощ след един и половина младежи се надпреварват с бясна скорост на моторите си, сигнализира зрител на bTV.

„Мотори, това е недопустимо. Тук профучават с огромна скорост. Преди време тук сложиха този знак 40, но той просто не върши работа”, каза д-р Тодор Найденов.

Според професионалните състезатели по дрифт, голяма част от уговорките за гонки стават и неочаквано, дори на светофар посред бял ден. „На улицата не можеш да се научиш и да използваш потенциала на колата си безопасно. Има фактори, които са независими, това са хората, пешеходците”, казва Ива Русинова, професионален състезател.

Експерти настояват за законови промени. „Разберете, че това е много трудно за контрол, закона казва, че там където пътната полиция извършва контрол, което обезсмисля такъв контрол, за да се прекратят тези гонки”, поясни Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ и експерт по пътна безопасност.

Статистиката показва, че в голяма част от случаите високата скорост води до фатален край, особено при гонките.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement