От началото на годината по пътищата у нас са загинали 17 деца. Две от тях са шофирали. Статистиката на полицията показва още, че средно на месец в катастрофи умират по 2 българчета. Черните цифри непрекъснато се увеличават, а от МВР започват да ги обявяват всяка седмица. Месец след пика на катастрофите е започнало обсъждането и на новите законови изменения за криминализиране на гонките.

За нестихващата война по пътищата отговорност носи не се само държавата, но и семействата на нарушителите, каза премиерът Бойко Борисов.

„Никога в законодателството ни не е имало закон, който да разрешава шофирането с превишена скорост”, каза още премиерът.

От МВР напомниха, че у нас участниците в незаконните гонки все още могат да бъдат съдени само за хулиганство. Затова е създадена работна група, която до 2 месеца да предложи поредните законови промени.

Бързото достигане на нарушението до нарушителите, бързото заплащане на глобата, събираемост на наложените санкции както и по-строги мерки по отношение на управление след употреба на алкохол, от неправоспособни водачи и автомобили на водачи, които не са си заплатили дължимите глоби. В момента камерите работят на сто процента.

Поне на пет места в столицата  всяка вечер се провеждат незаконните съсетзанияи. Часът и мястото се уточняват в социалните мрежи. Миналата нощ беше насрочена гонка в кв. „Левски" Г. Участниците обаче бяха  изненадани от полицията

На Петте кьошета почти всяка нощ след един и половина младежи се надпреварват с бясна скорост на моторите си, сигнализира зрител на bTV.

„Мотори, това е недопустимо. Тук профучават с огромна скорост. Преди време тук сложиха този знак 40, но той просто не върши работа”, каза д-р Тодор Найденов.

Според професионалните състезатели по дрифт, голяма част от уговорките за гонки стават и неочаквано, дори на светофар посред бял ден. „На улицата не можеш да се научиш и да използваш потенциала на колата си безопасно. Има фактори, които са независими, това са хората, пешеходците”, казва Ива Русинова, професионален състезател.

Експерти настояват за законови промени. „Разберете, че това е много трудно за контрол, закона казва, че там където пътната полиция извършва контрол, което обезсмисля такъв контрол, за да се прекратят тези гонки”, поясни Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ и експерт по пътна безопасност.

Статистиката показва, че в голяма част от случаите високата скорост води до фатален край, особено при гонките.