Частните жп превозвачи трябва да повишат конкуренцията и качеството. Очаква се във всеки един от лотовете да оперира поне един оператор, след това ще стават повече. Гражданите няма да усетят как ще се премине от държавен към частен оператор, а цените няма да се повишат.
"Смятаме, че тази мярка ще доведе до много по-високо качество за услугата за българските граждани. Второ ще предизвика и допълнително обновление на подвижния състав, който в момента е в окаяно състояние", коментира Гроздан Караджов, вицепремиер и министър на транспорта.
"В тези региони първоначално ще има само един оператор, който ще работи чрез така наречената субсидия. Тоест той ще извършва, което и сега държавният оператор извършва, но надяваме се по-добре“, каза още министърът.
От неправителствения сектор призоваха първо да се направи анализ на пазара.
"Няма нужда да се разделя един малък пазар, защото той става по-неефективен. Тук борбата е за субсидията. Никой не иска да дойде да вози и да инвестира", твърди Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ.
"Първо трябва да се направи изследване какви хора живеят по райони, как пътуват. След това да се направи общонационална транспортна схема с интегриран транспорт с обвързване на железопътния с автомобилния транспорт“, каза Симеон Ананиев, председател на клъстер "Зелен транспорт".
Ако предложението бъде прието, частните превозвачи ще започнат работа през декември 2026 г.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK