Частните жп превозвачи трябва да повишат конкуренцията и качеството. Очаква се във всеки един от лотовете да оперира поне един оператор, след това ще стават повече. Гражданите няма да усетят как ще се премине от държавен към частен оператор, а цените няма да се повишат.
"Смятаме, че тази мярка ще доведе до много по-високо качество за услугата за българските граждани. Второ ще предизвика и допълнително обновление на подвижния състав, който в момента е в окаяно състояние", коментира Гроздан Караджов, вицепремиер и министър на транспорта.
"В тези региони първоначално ще има само един оператор, който ще работи чрез така наречената субсидия. Тоест той ще извършва, което и сега държавният оператор извършва, но надяваме се по-добре“, каза още министърът.
От неправителствения сектор призоваха първо да се направи анализ на пазара.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
"Няма нужда да се разделя един малък пазар, защото той става по-неефективен. Тук борбата е за субсидията. Никой не иска да дойде да вози и да инвестира", твърди Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ.
"Първо трябва да се направи изследване какви хора живеят по райони, как пътуват. След това да се направи общонационална транспортна схема с интегриран транспорт с обвързване на железопътния с автомобилния транспорт“, каза Симеон Ананиев, председател на клъстер "Зелен транспорт".
Ако предложението бъде прието, частните превозвачи ще започнат работа през декември 2026 г.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK