Частично бедствено положение е обявено в oбщина Каварна заради заседналия кораб „Вера су“ в местността Яйлата край Камен бряг.

То е обявено със заповед на кмета Елена Балтаджиева и влиза в сила от 17 ч. днес за срок от 7 дни, съобщиха от общината.

Така властите спряха достъпа на граждани до брега над заседналия турски кораб край резервата "Яйлата".

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

По-късно областната администрация в Добрич уточни, че забраната не важи за журналисти. Именно морският портал maritime.bg засне скандалните кадри с разтоварването на кораба в нощта срещу вторник, при което в морето се изсипва азотен тор. След тях шефът на изпълнителна агенция "Морска администрация" беше уволнен, а днес министърът на околната среда и водите сезира прокуратурата за престъпление срещу околната среда.

Със заповедта се определят следните мерки за овладяване на бедствието:

1. Предприемане на превантивни мерки за извеждане на екипажа на м/к „Vera Su” при поискване от капитана на кораба;
2. При необходимост подсигуряване на медицинска помощ.
3. Обезпечаване на карантинираните лица с подслон и храна.
4. Организиране и изпълнение на превантивни мерки за недопускане замърсяване на околната среда в района на НАР „Яйлата“ и защитена местност Яйлата.

Прекратява се достъпът до Яйлата с изключение на лицата, свързани с изпълнение на мерките.

Дронове ще следят заседналия кораб

Дронове ще следят обстановката около заседналия кораб край Камен бряг през деня. Това става ясно след междуведомствена среща в МВР, ръководена от Бойко Рашков, за мерките на институциите за освобождаване на заседналия плавателен съд.

Създаден е и координационен щаб с цел намаляване на потенциалните рискове и освобождаването на плавателния съд.

Обсъдено бе и укрепване на кораба с котви, както и разтоварването му и издърпването му в дълбоки води, информираха от МВР.

Ще има непрекъснат териториален мониторинг в радиус от 1 км около плавателния съд, както и ежедневно наблюдение на състава на морската вода в района.

Изводът на този етап е, че предвид скалистия релеф на брега  разтоварване на кораба по въздух е рисковано.

В процес на изготвяне е план за безопасно извеждане на кораба с наличните ресурси, като същевременно се водят и разговори с три компании за морско спасяване.